בחירות תשפ"ג – הישורת האחרונה | פאנל פרשנים מיוחד

    נתי קאליש No Comments on בחירות תשפ"ג – הישורת האחרונה | פאנל פרשנים מיוחד

    בסיומה של "ועידת קול חי" התכנסו הפרשנים אבי בלום, יעקב איזק וישי כהן לשיח מיוחד על הישורת האחרונה לקראת יום הבוחר בהנחיית אבי מימרן | מה יקרה אם הימין לא יביא 61? | הפאנל המלא

    ועידת קול חי בחירות 2022 | צילום: עובדיה כלימי צילום: עובדיה כלימי
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסיום "ועידת קול חי" לקראת הבחירות לכנסת ה – 25, התכנסו הפרשנים ישי כהן, יעקב איזק ואבי בלום לשיחה מיוחדת עם אבי מימרן על שלל התרחישים העומדים בפני המערכת הפוליטית, ובפני המפלגות החרדיות.

    ישי כהן: "אני חולק על הרב גולדקנופף שהזליגה לבן גביר קטנה, יש ציבור גדול בקרב הצעירים שהולך להצביע לו. תמיד היה ברור שחרדים מצביעים למפלגות חרדיות. עצם הדיון על זליגת קולות מראה שהשוליים התרחבו. גפני לחץ על נתניהו שיזוז לטובת יריב לוין ותקום ממשלה"

    אבי בלום: "הרווחנו בשנה האחרונה שהציבור האמוני יודע שאנחנו חזקים ולא הולכים אחר הכסף. מי שיפסיד אם לא יהיו 61 זה יהיה רק החרדים, לכולם יש נציגים בכנסת ולא יהיה להם נזק. החרדים לא יוכלו לקבל את ליברמן עוד חצי שנה. הם יצטרכו לחפש פתרונות".

    "אם לא יהיה ניצחון גפני ודרעי יצטרכו לשבת עם נתניהו ולשאול אותו אם עכשיו לא היו 61 מתי כן יהיו?". ישי כהן הוסיף: "גפני לחץ על נתניהו שיזוז לטובת יריב לוין ותקום ממשלה. המפלגות צריכים לחדד בישורת האחרונה הצבעה לגוש הימין, ופחות לריב בתוך הגוש".

    בלום: "החכי"ם צריכים להציג תכנית מפורטת מה הם הולכים לעשות עם יוקר המחיה, ועם מה שמעניין את הציבור. עקיצות ומריבות לא עוזרים לכלום".

    יעקב איזק:"מה שצריך זה לעבוד עם מועצת הקהילות. אם מביאים את החסידויות הגדולות, ואת החסידויות המסודרות, זה המשחק. מועצת הקהילות אלו האנשים שמכירים את השטח, והם יכולים להביא ל 100 אחוזי הצבעה".

    ישי כהן על ש"ס: "דרעי קיבל החלטה לשנות את המערך הדיגיטלי ביום הבחירות לעבודת שטח, רק ככה מוציאים את הציבור. החכי"ם החרדים צריכים לדעת למנות אנשי מקצוע חרדים למשרדי הממשלה".

    אבי בלום: "לא צריך להתבייש בלהכניס אנשים משלנו למשרדי הממשלה, גם שהשאר כבר לא יהיה הקו שלו יישאר במשרד".

    יעקב איזק: "זו הזדמנות יחידה לגייס את כולם ולנצח. לאחר הניצחון להפסיק לריב על פירורים אלא לבוא עם רעיון עומק ולשנות דברים לטובת הציבור".

    אבי בלום: "מצוקת הדיור היא לא רק חרדית, צריך לעשות משהו שיוויוני לכולם והחרדים יקבלו את יחסם החלקי. על מצביעי שקד אמר בלום: "מצביעי שקד הם חצי מהימין וחצי מהשמאל. אם היא לא תרוץ רבים ממצביעה יצביעו למחנה הממלכתי".

    איזק: "האדמו"ר מויזניץ אמר שאדם שרבו לא אומר לו מה לעשות הוא מחויב להצביע. חייבים לדעת שזה מה שלפיד רוצה שנהיה אדישים. אנחנו צריכים לדעת שאנחנו מצביעים לקולקטיב החרדי, מי שישמח אם לא נצביע זה ליברמן".

    בלום: "מי שמצביע הפעם מחזק את כל המחנה האמוני. היום בחור ישיבה שהולך במעוזי הימין, מרגיש גאווה".

    ישי כהן: "מצביע חרדי לא צריך לחשוב מי עומד בראשות המפלגה, ההצבעה היא לגדולי ישראל, לקיים את מצוות ועשית ככל אשר יורוך".



    0 תגובות